Audi R8 Coupé V10 quattro > Audi R8 > Audi België
The new Audi R8 Coupé V10 quattro

Audi R8 Coupé V10 quattro

Geavanceerde fascinatie.
De Audi R8 Coupé V10 quattro.

Gecombineerd brandstofverbruik*: WLTP: 13,1-13,3 l/100 km (NEDC: 12,9 l/100 km)
Gecombineerde CO₂-uitstoot*: WLTP: 297-302 g/km (NEDC: 293-294 g/km)
Contacteer uw concessiehouder voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.

Sportief, krachtig en prachtig om te zien: bij geen enkel ander model komen de Audi-genen zo uitgesproken naar boven dan bij de Audi R8. Hij heeft letterlijk alles wat u mogelijkerwijze kunt verlangen van een exclusieve racewagen. De Audi R8 Coupé V10 quattro is de ultieme belichaming van waar Audi voor staat – tot in het kleinste detail.

Download alle
00:00 | 00:00
  • Een echte aandachtstrekker: de Audi R8 Coupé V10 quattro.

  • Wat een verschijning: het platte, opvallende Singleframe-rooster met honingraatinzet.

  • Geen compromissen: de vlakke sleuven in de motorkap herinneren aan de iconische Audi Sport quattro.

  • Audi exclusive: indien gewenst kunnen de sideblades worden voorzien van een eigen logo of belettering naar keuze.

  • De krachtige, uitgesproken lijnen verlenen de Audi R8 Coupé V10 quattro een dynamische uitstraling.

  • Zijn grote broer, de Audi R8 LMS, oogstte al veel succes op tal van racecircuits wereldwijd.

  • Nog persoonlijker: met Audi exclusive geniet u van een volledig lederen interieur in een brede waaier aan kleurencombinaties.

  • Alles draait om u: de cockpit van de Audi R8 Coupé V10 quattro.

  • Gecontroleerde kracht: met de schakelhendels bedient u de uiterst precies luisterende zeventraps S tronic met dubbele koppeling.

Performancewaarden

Vermogen

419

kW

(570 pk)

Topsnelheid

324

km/u

Acceleratie

3.4

seconden

van 0 tot 100 km/u

Gecombineerd brandstofverbruik*: WLTP: 13,1-13,3 l/100 km (NEDC: 12,9 l/100 km), Gecombineerde CO₂-uitstoot*: WLTP: 297-302 g/km (NEDC: 293-294 g)

Het chassis: uiterste precisie tot in het kleinste detail

Bij racewagens draait het niet alleen om de prestaties van de auto, maar ook om hoe precies en direct die kunnen worden overgebracht op de baan. Hier levert het chassis een deel van het antwoord: de ophanging met dubbele driehoeken van aluminium zorgt voor de geleiding van de vier wielen van de Audi R8. De Audi R8 is standaard uitgerust met "Audi drive select" dat de keuze biedt tussen vier rijmodi. Met de Audi Magnetic Ride past het dempingssysteem de werking van de schokdempers aan uw rijstijl en het wegprofiel aan – waarbij er elke milliseconde minieme wijzigingen worden doorgevoerd voor ieder wiel afzonderlijk.

De herwerkte stuurassistentie geeft uw stuurbewegingen nu nog preciezer door aan de wielen en zorgt op die manier voor een uitzonderlijk accurate feedback van de weg. Het optionele Dynamic Steering past de stuurhoek aan uw snelheid aan zodat de auto extreem vinnig rijdt. Standaard zijn geperforeerde en geventileerde stalen remschijven. Hun opvallende, gegolfde design bewijst welke inspanningen Audi hier heeft geleverd om het lichtgewichtconcept door te trekken naar ieder detail. De remklauwen zijn beschikbaar in het zwart, en op verzoek ook in het rood.

Vooraanzicht van de Audi R8 Coupé V10 quattro
Meer over racen

Het design: de ideale lijn

Ontworpen om te winnen: de nieuwe Audi R8, met zijn naar voren gebrachte passagiersruimte, sterk uitgesproken wielbogen en opvallende diffusor, put opvallend veel designelementen uit de racingwereld en het racingverleden van Audi.

Diepe horizontale lijnen geven de voorkant een brede uitstraling, waardoor de Audi R8 nog lager bij de grond en sportiever lijkt. De zijkanten worden gedomineerd door de karakteristieke sideblades, terwijl het luchtuitlaatrooster over zijn gehele lengte samen met de nieuwe, ovale, glanzend zwarte uitlaatpijpen de sportieve puntjes op de i zet. De standaard 19-duimsvelgen kunnen in optie vervangen worden door nieuw vormgegeven 20-duimsspaakvelgen, die verkrijgbaar zijn in een dynamisch ontwerp met 5 V's en drie verschillende oppervlakken.

Achteraanzicht van de Audi R8 Coupé V10 quattro
Meer over het koetswerk

De Audi virtual cockpit: alle essentiële gegevens in uw gezichtsveld

De standaardcombinatie van MMI navigation plus en Audi virtual cockpit is de digitale voortzetting van het interieurconcept waarbij de chauffeur zich optimaal kan focussen op de baan. Centraal op het grote 12,3-duimsscherm staat de snelheidsmeter. De andere waarden, zoals het koppel, de g-krachten, rondetijden, temperatuur van de motor en transmissieolie, bandendruk en temperatuur staan daarrond geschikt. Het MMI-besturingssysteem werkt met intelligente stemherkenning en kan in principe bediend worden zonder ook maar één hand van het stuur te halen.

Audi virtual cockpit

Afgestemd op uw exclusieve stijl

Bepaal zelf mee hoe uw Audi R8 er zal uitzien. Met Audi exclusive kunt u het exterieur helemaal afstemmen op uw eigen wensen. Kies voor de sideblades uit vijf contrastkleuren en tal van individuele afwerkingen. Bovendien kunt u ze laten uitrusten met een logo of belettering naar keuze. Zo rijdt u echt rond met een op en top exclusieve Audi R8.

Audi exclusive sideblades
*
De CO2-emissie en verbruikswaarden worden alleen ter indicatieve titel gegeven. Het is mogelijk dat de waarden die zijn opgegeven voor een specifieke configuratie van een voertuig verschillen van de waarden die worden weergegeven op het gelijkvormigheidsattest bij aflevering van het voertuig. Bovendien kan dit eventuele verschil de krachtens de toepasselijke wetgeving (sociaal, fiscaal, enz.) verschuldigde bedragen mogelijks beïnvloeden. Contacteer uw concessiehouder voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.