R8 Coupé V10 performance quattro > Audi R8 > Audi België
The new Audi R8 Coupé V10 performance quattro

Audi R8 Coupé V10
performance quattro

Een racewagen in serieproductie.
De Audi R8 Coupé V10 performance quattro.

Gecombineerd brandstofverbruik*: WLTP: 13,1-13,3 l/100 km (NEDC: 13,1 l/100 km)
Gecombineerde CO₂-uitstoot*: WLTP: 297-302 g/km (NEDC: 297-298 g/km)
Contacteer uw concessiehouder voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.

Racen zit Audi in de genen – en de Audi R8 Coupé V10 performance quattro is daar een perfect voorbeeld van. Hij straalt snelheid en kracht uit: van de forse luchtinlaten naast het brede Singleframe-rooster
vooraan over de scherpe lijnen op z'n flanken die wijzen op de middenmotor, tot de verhoogde diffusor achteraan. Deze Coupé met 620 pk brengt het racecircuit naar de baan.

Download alle
00:00 | 00:00
  • Opvallend: het charismatische ascari blue is exclusief voorbehouden voor de Audi R8 Coupé V10 performance quattro.

  • De ledkoplampen zijn optioneel verdonkerd en accentueren het sportieve en gestroomlijnde karakter.

  • Spoiler alert: de achterkant van de Audi R8 Coupé V10 performance quattro is getooid met een brede, vaste spoiler van koolstofvezelversterkte kunststof (CFRP).

  • Karakterstudie: de passagiersruimte werd naar voor gehaald om de raceallures in de verf te zetten.

  • De verhoogde diffusor en elliptische, glanzend zwarte uitlaatpijpen zijn standaard op de Audi R8 Coupé V10 performance quattro.

  • Geen compromissen: de vlakke sleuven in de motorkap herinneren aan de iconische Audi Sport quattro.

  • Achteraan staan 118 opvallende leds niet alleen in voor de verlichting, maar ook voor de onmiskenbare uitstraling van deze sportwagen.

  • Alles draait om u in het interieur van de Audi R8.

  • Standaard in de Audi R8 Coupé V10 performance quattro: lederen/alcantara zetelbekleding met accenten in mercato blue en decoratieve elementen in ultraglanzend carbon.

Performancewaarden

Vermogen

456

kW

(620 pk)

Topsnelheid

331

km/u

Acceleratie

3.1

seconden

van 0 tot 100 km/u

Gecombineerd brandstofverbruik*: WLTP: 13,1-13,3 l/100 km (NEDC: 13,1 l/100 km), Gecombineerde CO₂-uitstoot*: WLTP: 297-302 g/km (NEDC: 297-298 g/km)
Meer over de motor

Het chassis: uiterste precisie tot in het kleinste detail

Bij racewagens draait het niet alleen om de prestaties van de auto, maar ook om hoe precies en direct die kunnen worden overgebracht op de baan. Hier levert het chassis een deel van het antwoord: de ophanging met dubbele driehoeken van aluminium zorgt voor de geleiding van de vier wielen terwijl de vering en schokdempers de Audi R8 Coupé V10 performance quattro een nog strakker rijgedrag meegeven. Met de optionele Audi Magnetic Ride past het dempingssysteem de werking van de schokdempers aan uw rijstijl en het wegprofiel aan – waarbij er elke milliseconde minieme wijzigingen worden doorgevoerd voor ieder wiel afzonderlijk.

De herwerkte stuurassistentie geeft uw stuurbewegingen nu nog preciezer door aan de wielen en zorgt op die manier voor een uitzonderlijk accurate feedback van de weg. Het optionele Dynamic Steering past de stuurhoek aan uw snelheid aan zodat de auto extreem vinnig rijdt. Standaard op de Audi R8 Coupé V10 performance quattro zijn keramische en met koolstofvezel versterkte remmen, met standaard antracietgrijze, maar op vraag ook rode remklauwen.

R8 chassis: uiterste precisie tot in het kleinste detail
Meer over het koetswerk

Rolmodelracen

Die andere Audi R8, de Audi R8 LMS, deed het al bijzonder goed op verschillende circuits wereldwijd. Zo haalde hij vier eindoverwinningen in de 24 Uren van de Nürburgring en de Total 24 Uren van Spa, en ook in Dubai mocht de piloot het hoogste schavotje beklimmen. Hij haalde allerlei sprint- en kampioenschapstitels en stond drie keer op nummer 1 in de 12 Uur van Bathurst.

Hoe sterk beide krachtpatsers op elkaar lijken, blijkt uit het aantal identieke onderdelen: 50 procent in vergelijking met de GT3-versie. Zo is de V10-motor nagenoeg identiek in beide sportwagens. En het seriemodel deelt zelfs 60 procent van zijn onderdelen met de sportwagen Audi R8 LMS GT4.

Audi R8 LMS

Interieur: focus en elegantie

"Dat de Audi R8 een racewagen is, blijkt ook in het interieur: recht voor u omvat een brede boog alle bedieningsfuncties naar het voorbeeld van het op de chauffeur gerichte ontwerp van een monoposto. De Audi R8 Coupé V10 performance quattro is uitgerust met kuipzetels. Standaard zijn lederen/alcantara hoezen met kleuraccenten in mercato blauw en decoratieve elementen in ultraglanzend carbon. Ook standaard zijn de roestvrijstalen pedalen en voetsteun en de inzetelementen van carbon. En natuurlijk staat er geen grens op uw individuele wensen. Audi exclusive heeft een ruime waaier aan kleur- en materiaalcombinaties zodat het interieur van uw supersportwagen steeds perfect aansluit bij uw eigen stijl. "

Interieur van de Audi R8 Coupé V10 performance quattro

De Audi virtual cockpit: alle essentiële gegevens in uw gezichtsveld

De standaardcombinatie van MMI navigation plus en Audi virtual cockpit is de digitale voortzetting van het interieurconcept waarbij de chauffeur zich optimaal kan focussen op de baan. Centraal op het grote 12,3-duimsscherm staat de snelheidsmeter. De andere waarden, zoals het koppel, de g-krachten, rondetijden, temperatuur van de motor en transmissieolie, bandendruk en temperatuur staan daarrond geschikt. Het MMI-besturingssysteem werkt met intelligente stemherkenning en kan in principe bediend worden zonder ook maar één hand van het stuur te halen. De Audi R8 Coupé V10 performance quattro heeft nog een extra knop waarmee u de speciaal ontwikkelde prestatieprogramma's rechtstreeks kunt bedienen.

Audi R8 Virtual cockpit sportwagen
*
De CO2-emissie en verbruikswaarden worden alleen ter indicatieve titel gegeven. Het is mogelijk dat de waarden die zijn opgegeven voor een specifieke configuratie van een voertuig verschillen van de waarden die worden weergegeven op het gelijkvormigheidsattest bij aflevering van het voertuig. Bovendien kan dit eventuele verschil de krachtens de toepasselijke wetgeving (sociaal, fiscaal, enz.) verschuldigde bedragen mogelijks beïnvloeden. Contacteer uw concessiehouder voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.