De Audi Q3 TFSI e - De elektriserende allrounder.

De elektriserende allrounder.
De Audi Q3 TFSI e.

Gecombineerd brandstofverbruik¹: WLTP: Benzine : 2,1–1,6 l/100km | Stroomverbruik: 17,6–16,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie¹: WLTP: 47–37 g/km (NEDC: )

Geëlektrificeerde gezins-SUV. De Audi Q3 TFSI e². Met een innovatieve plug-in hybride aandrijving die goed is voor een actieradius van 51 kilometer³ in zuiver elektrische modus zonder enige lokale uitstoot. En met massa’s ruimte, technische verfijningen en een gesofisticeerde ophanging voor een betere dynamiek.

Krachten combineren

Ervaar de dynamische combinatie van een elektrische aandrijving en een verbrandingsmotor. De Audi Q3 TFSI e² biedt u een gecombineerd systeemvermogen van 180 kW (Gecombineerd brandstofverbruik¹: WLTP: Benzine : 2,1–1,6 l/100km | Stroomverbruik: 17,6–16,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie¹: WLTP: 47–37 g/km (NEDC: )) en een koppel van 400 Nm. Dat stelt u in staat een topsnelheid te halen van 210 km/u en te accelereren van 0 tot 100 km/u in 7,3 seconden dankzij de boostfunctie⁴.

 

Elektrificeer uw
korte ritten

Een plug-in hybride biedt vele voordelen. Met een volledig opgeladen batterij kunt u rekenen op een elektrisch vermogen van 85 kW (Gecombineerd brandstofverbruik¹: WLTP: Benzine : 2,1–1,6 l/100km | Stroomverbruik: 17,6–16,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie¹: WLTP: 47–37 g/km (NEDC: )) en een elektrisch koppel van 330 Nm. De zuiver elektrische actieradius bedraagt tot 51 km³ en de topsnelheid tot 140 km/u. Voor langere ritten kunt u vertrouwen op de actieradius die u gewend bent van een verbrandingsmotor, zodat u uw bestemming steeds probleemloos bereikt.

Gepersonaliseerde rijervaring

Met een volledig opgeladen batterij start de Audi Q3 TFSI e² altijd in zuiver elektrische modus (EV), en wordt de verbrandingsmotor slechts geactiveerd indien nodig. Wanneer u een bestemming invoert in het navigatiesysteem schakelt het voertuig om op hybride modus. Op basis van een schat aan routegegevens beheert uw Audi de wisselwerking tussen de beide aandrijvingen om zoveel mogelijk ritten in zuiver elektrische modus te kunnen rijden. Via de MMI kunt u kiezen uit extra rijmodi: maak dagelijkse korte ritten in zuiver elektrische modus, of gebruik de verbrandingsmotor als voornaamste krachtbron om batterijlading te sparen voor toekomstig elektrisch rijden (Hold-modus) of om bij te laden (Charge-modus)⁵.

 
De Audi Q3 TFSI e² in cijfers

Systeemvermogen

180

kW*

Acceleratie

7,3

s*

0 tot 100 km/u

Elektrische actieradius

Tot 51

km³

* Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 2,1–1,6 l/100km | Stroomverbruik: 17,6–16,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 47–37 g/km (NEDC: )
Audi virtual cockpit Audi Q3 TFSI e

Alles in één oogopslag

Naast de vele vertrouwde functies en weergaven, verschaffen de MMI display met hoge resolutie en de Audi virtual cockpit u een overzicht van de resterende actieradius en de energiestroom. De stroommeter in de Audi virtual cockpit geeft u informatie over de elektrische prestaties, de batterijlaadtoestand en het gerecupereerde remvermogen.

Home charging situation Audi Q3 TFSI e

Thuis opladen zonder moeite

Met het standaard e-tron-laadsysteem compact kunt u uw Audi Q3 TFSI e² thuis opladen via een huishoudelijk of industrieel stopcontact met een laadvermogen tot 3,7 kW⁶.

Meer weten?
View back space Audi Q3 TFSI e

Veelzijdige aandrijving, flexibel ruimteconcept

De batterij voor de elektromotor bevindt zich onder de vlakke laadvloer om ruimte te besparen. Dat zorgt voor een laadvolume van 380, of zelfs van 1,375 liter bij neergeklapte zetels. De standaard achterbank plus biedt u zo mogelijk nog meer flexibiliteit. Haar langspositie en de hoek van de rugleuningen zijn verstelbaar. Bovendien kunnen de rugleuningen worden neergeklapt (verhouding 40 : 20 : 40).

Ruimte voor sportiviteit

Design Selection-interieur en S line-interieur: twee fascinerende opties voor het interieur. Het Design Selection-interieur voegt alcantara-elementen toe op het instrumentenpaneel en de portierarmsteunen.

 
 

Het S line-interieur heeft zetelrugleuningen met S-stempel en een S-embleem op het met leder beklede stuur. Inlegplaatjes in donker aluminium en drempelbeschermlijsten met verlichte aluminium inlegplaatjes intensiveren de sportieve look.

A special appearance

Dynamische lijnen en fascinerend gestylede oppervlakken zorgen er mede voor dat de Audi Q3 TFSI e² boven de massa uitstijgt. De opvallende voorpartij en de optionele Matrix ledkoplampen met dynamische richtingaanwijzers creëren een aantrekkelijke en unieke look. Met de S line-uitrusting kunt u zich over de hele lijn van uw meest sportieve zijde tonen. Dynamische designelementen als de S line-bumpers vestigen meteen de aandacht op het enorme prestatievermogen van de wagen.

1
De CO2-emissie en verbruikswaarden worden alleen ter indicatieve titel gegeven. Het is mogelijk dat de waarden die zijn opgegeven voor een specifieke configuratie van een voertuig verschillen van de waarden die worden weergegeven op het gelijkvormigheidsattest bij aflevering van het voertuig. Bovendien kan dit eventuele verschil de krachtens de toepasselijke wetgeving (sociaal, fiscaal, enz.) verschuldigde bedragen mogelijks beïnvloeden. Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.
2
Gecombineerd brandstofverbruik1/¹: WLTP: Benzine-Diesel : 2,1–1,6 l/100km | Stroomverbruik: 17,6–16,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie1/¹: WLTP: 47–37 g/km (NEDC: )
3
Elektrische actieradius gecombineerd volgens WLTP, voor 19 tot 23 inchvelgen.
4
Wanneer het gaspedaal helemaal wordt ingetrapt, wordt de elektromotor kortstondig geactiveerd (boostfunctie). De beschikbaarheid en herhaalbaarheid van deze functie hangt van verschillende factoren af, bijvoorbeeld de laadtoestand van de batterij en de temperatuur van de aandrijfcomponenten.
5
Kan resulteren in een hoger brandstofverbruik.
6
Het netvoedingssnoer met industriële stekker en de bedieningseenheid van het laadsysteem zijn op elkaar afgestemd. Als u daarna gebruikmaakt van een netvoedingssnoer met een andere stekker, is het beschikbare laadvermogen van het globale systeem mogelijk geringer. Het standaard e-tron-laadsysteem compact heeft een voertuigaansluitsnoer van 4,5 m. Het laadvermogen hangt af van de bijgeleverde stekker en de beschikbare netvoeding en kan tot 3,7 kW bedragen. Het laadvermogen hangt af van het gebruikte netstekkertype, de landspecifieke spanning, het aantal beschikbare fasen van het stroomnet en de huishoudelijke installatie van de klant. Het kan in sommige gevallen dan ook lager zijn.