Geproduceerd in Brussel > Audi e-tron > e-tron > Audi België

Uw Audi e-tron

  • Geproduceerd in Brussel

    Brussels_production_Motive_06_Map_1920x1080_ENG_V2.jpg

Geproduceerd in Brussel

Brussels_production_Motive_06_Map_1920x1080_ENG_V2.jpg

De eerste 100 % elektrische Audi is geproduceerd in Brussel.

De langverwachte, eerste elektrische SUV van Audi wordt gebouwd in Brussel, met heel wat Belgische inbreng. Om de auto te produceren, werd de oude fabriek helemaal omgebouwd: een investering van 600 miljoen euro. Er werken bijna 3000 man aan deze nieuwe wagen. We laten enkele Belgische sterkhouders aan het woord.

00:00 | 00:00
Batterijen oneindig recycleren

Batterijen oneindig recycleren

Audi en de technologie- en recyclagespecialist Umicore hebben een recyclageproces ontwikkeld om 95 procent van de kostbare elementen in de batterij van de Audi e-tron te recycleren.

Meer info
Alsof je je huis van top tot teen verbouwt, terwijl je erin woont.

"Alsof je je huis van top tot teen verbouwt, terwijl je erin woont."

Jan Maris is hoofd van de productie van de Brusselse Audi fabriek. Samen met de projectleiding in Ingolstadt stuurde hij een team van honderden medewerkers aan en moest hij een nieuwe fabriek opbouwen terwijl de Audi A1 nog volop in productie was.

Lees het interview
We hebben er heel bewust voor gekozen om de batterij ook zelf te maken.

Wim Verbeiren is de man achter de batterijproductie in de Brusselse fabriek. Hij noemt de nieuwe Audi batterij grensverleggend. En we mogen er trots op zijn dat Audi de productie ervan aan Brussel heeft toevertrouwd, terwijl in 2006 niet eens zeker was of de fabriek kon blijven bestaan. Audi Brussels is daarom een prima voorbeeld van 'Vorsprung durch Technik'.

Lees het interview

"Wat we hier vandaag realiseren, is nooit gezien."

Patrick Danau is de fabrieksdirecteur van de Audi fabriek in Brussel. Hij was de man die Audi AG wist te overtuigen om Brussel te kiezen voor de productie van de 100 % elektrische SUV. Brussel verbeterde de performantie, bouwde het sociale overleg uit om de lasten te verlagen ... en zo geschiedde het.

Lees het interview

Misschien bent u ook geïnteresseerd in deze artikels

  • transition_energetique_1920x1080.jpg
    Audi e-tron prototype maakt indruk op Pikes Peak: het bewijs x3

    Tijdens de testen op de flanken van Pikes Peak (4.203 m hoog) verblufte de elektrische Audi e-tron prototype vriend en vijand met zijn rijbereik, remsysteem en vermogen.

    Lees het artikel
  • Aerodynamics_1920x1080.jpg
    Aerodynamische topprestatie van slimme Audi e-tron prototype

    Hoe beter de aerodynamica van een auto, hoe groter z’n autonomie. Met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,28 haalt de Audi e-tron prototype een topresultaat binnen het SUV-segment. De virtuele achteruitkijkspiegels zijn een belangrijk element in de aerodynamica van dit volledig elektrische premiummodel.

    Ontdek waarom
  • e-tron_1920x1080.jpg
    Een beter remsysteem voor meer autonomie

    Hoe kunt u tijdens het rijden energie recupereren om uw autonomie te vergroten? Dat is een van de grote uitdagingen bij elektrisch rijden. Bij de Audi e-tron prototype ligt de oplossing bij het remsysteem. Er werd een revolutionair systeem uitgewerkt dat tot 30% kan bijdragen aan het rijbereik van de 100% elektrische SUV.

    Weet u waarom?