Audi A3 Sportback TFSI e

De nieuwe
Audi A3 Sportback TFSI e

Gecombineerd brandstofverbruik¹: WLTP: Benzine : 1,3–1,0 l/100km | Stroomverbruik: 15,3–14,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie¹: WLTP: 31–24 g/km (NEDC: )
Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.

Volledig elektrisch, hybride of met verbrandingsmotor: als een plug-inhybride die alle aandrijftypes combineert, levert de Audi A3 Sportback TFSI e indrukwekkende prestaties. Ook het exterieur van de Audi A3 Sportback TFSI e weerspiegelt zijn dynamiek, wendbaarheid en kracht. Zijn interieur paart design en functionaliteit aan bedieningsgemak en digitalisering.

De Audi A3 Sportback 45 TFSI e² in cijfers

Elektrische actieradius : over

59–63

km*

Acceleratie

6.8

s**

0 tot 100 km/u

Systeemvermogen

180

kW**

(245 pk)

*Elektrische actieradius gecombineerd volgens WLTP, voor 16" tot 18" velgen.
**Gemiddeld brandstofverbruik* WLTP: Benzine : 1,3–1,0 l/100km | Stroomverbruik: 15,3–14,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie : WLTP: 31–24 g/km (NEDC: )
Side-front view Audi A3 Sportback TFSI e

Flexibel rijplezier: de technologie

Als plug-inhybride combineert de Audi A3 Sportback TFSI e de voordelen van een verbrandingsmotor met die van een elektromotor. In combinatie met een lithium-ionbatterij verschaft de elektromotor sportieve ondersteuning aan de 1.4-liter TFSI-motor. De verbrandingsmotor en de elektromotor leveren een gecombineerd vermogen van max. 150 kW (204 pk) in de 40 TFSI e³, en van max. 180 kW (245 pk) in de 45 TFSI e². Dat stelt de 45 TFSI e² in staat in slechts 6,8 seconden te accelereren van 0 tot 100 km/u. De ophanging van de Audi A3 Sportback TFSI e is sportief en gebalanceerd, voor een bevredigend evenwicht tussen dynamiek en rijcomfort.

Afgestemd op de behoeften: de prestaties

De Audi A3 Sportback TFSI e biedt het beste van twee werelden: in volledig elektrische modus maakt hij heel weinig geluid en stoot hij lokaal geen CO2 uit. Ondanks zijn geringe geluidsniveau zorgt de elektromotor voor een krachtige aandrijving. Dat komt omdat elektromotoren in staat zijn vanaf hun eerste omwenteling hun hoogste koppel te leveren. De verbrandingsmotor van zijn kant maakt lange trajecten mogelijk, zonder te hoeven stoppen en herladen. Volledig elektrisch, gedeeltelijk elektrisch of met verbrandingsmotor – de prestaties van de Audi A3 Sportback TFSI e kunnen worden aangepast aan de behoeften van de bestuurder.

Side-rear view Audi A3 Sportback TFSI e
Front view Audi A3 Sportback TFSI e

Keuze van aandrijftype: vier rijmodi

Het aandrijfconcept werd zo ontworpen dat de meeste korte dagelijkse ritten in volledig elektrische modus kunnen plaatsvinden. In de Audi A3 Sportback TFSI e wordt het gebruikte aandrijftype geregeld via vier verschillende aandrijfmodi: zuiver elektrisch rijden (EV), hoofdzakelijk gebruik van de verbrandingsmotor om de batterijlading te handhaven (hold) of te verhogen (charge)⁴ voor later elektrisch rijden, of de efficiënte interactie (hybride).

Digitaal en intuïtief: het display

Het volledig digitale instrumentenbord van de plug-inhybride – de Audi virtual cockpit – heeft een geïntegreerde stroommeter⁵. Die toont het totale vermogen van het systeem en de rijmodus, alsook de batterijlaadtoestand en de daaruit voortvloeiende resterende actieradius. Bovendien geeft de stroommeter aan of er al dan niet energie wordt gerecupereerd en naar de batterij wordt gevoed.

e-tron charging system compact

Thuis opladen

Het standaard compact e-tron-laadsysteem beheert het laadproces thuis. Het bestaat uit een bedieningseenheid met een voertuigverbindingssnoer en twee verschillende netaansluitsnoeren (met huishoudelijke en industriële stekkers).

Public charging situation

Openbaar opladen

Het voertuig wordt geleverd met een standaard Mode 3-laadkabel voor openbaar laden aan 11 kW. En de Audi e-tron Charging Service verschaft toegang tot meer dan 150.000 openbare laadpunten in heel Europa.

Kleuren en velgen

Combineer verschillende koetswerkkleuren en velgen met elkaar om een nieuwe Audi A3 Sportback TFSI te ontwerpen, geheel volgens uw eigen voorstellingen.
N6N6_U72_Pyramid_AU38x_A3_Sportback_001_00.jpg
Turboblauw Turboblauw
Ibiswit Ibiswit
Tangorood, metaalkleur Tangorood, metaalkleur
Pythongeel, metaalkleur Pythongeel, metaalkleur
Mythoszwart, metaalkleur Mythoszwart, metaalkleur
Lichtmetalen 18”-velgen in 5-spaken-dynamiekdesign Lichtmetalen 18”-velgen in 5-spaken-dynamiekdesign
Lichtmetalen 18”-velgen, 5-Y-spakendesign, grafietgrijs, glanzend Lichtmetalen 18”-velgen, 5-Y-spakendesign, grafietgrijs, glanzend
18"  Audi Sport alloy wheels in 10-spoke star design 18" Audi Sport alloy wheels in 10-spoke star design
Lichtmetalen 18”-velgen Audi Sport in 10-spaken-sterdesign Lichtmetalen 18”-velgen Audi Sport in 10-spaken-sterdesign
Configureren

Panoramisch zicht

Opmerking: bekijk de Audi A3 Sportback TFSI e vanuit verschillende gezichtspunten in deze 360-gradenanimatie

360 degree exterior view Audi A3 Sportback TFSI e

Dynamisch en opvallend: het exterieur

De Audi A3 Sportback TFSI e² neemt een compacte houding aan op de weg. Zijn brede zeshoekige Singleframe bepaalt het vooraanzicht. De V-vormige schouderlijn loopt van de koplampen tot de achterlichten en doet de wagen langer ogen. Zijn wielkasten zijn geaccentueerd en zijn schouders steken af. Audi noemt dit progressieve designkenmerk “quattro blisters”. Ook de sterk hellende C-stijlen verlenen dit vijfdeursmodel een fascinerende visuele impuls. De TFSI e-badge op het kofferdeksel geeft aan dat deze wagen tot de Audi plug-inhybridefamilie behoort.

Sportief en geraffineerd: het interieur

Het interieur⁵ van de Audi A3 Sportback TFSI e wordt gekenmerkt door de black-panel-look van het instrumentenpaneel en de middenconsole. De breedte van de cockpit wordt beklemtoond door horizontale lijnen en oppervlakken met een helder design. De cockpit is volledig gefocust op de bestuurder. Zelfs de herontworpen bedieningseenheid van de klimaatregeling is lichtjes naar de bestuurder toe gedraaid. Het optionele contour- en sfeerverlichtingspakket, met een assortiment van 30 kleuren voor een sfeervoller interieur, versterkt het unieke karakter van de wagen.

1
De CO₂-emissie en verbruikswaarden worden alleen ter indicatieve titel gegeven. Het is mogelijk dat de waarden die zijn opgegeven voor een specifieke configuratie van een voertuig verschillen van de waarden die worden weergegeven op het gelijkvormigheidsattest bij aflevering van het voertuig. Bovendien kan dit eventuele verschil de krachtens de toepasselijke wetgeving (sociaal, fiscaal, enz.) verschuldigde bedragen mogelijks beïnvloeden. Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.
2
Gecombineerd brandstofverbruik¹: WLTP: Benzine : 1,5–1,4 l/100km | Stroomverbruik: 14,1 - 13,1 kWh/100 km | Gemiddelde CO2 emissie¹: WLTP: 34 - 31 g/km
3
Gecombineerd brandstofverbruik¹: WLTP: Benzine : 1,5–1,4 l/100km | Stroomverbruik: 13,8 - 13,0 kWh/100 km | Gemiddelde CO2 emissie¹: WLTP: 34 - 30 g/km
4
Mogelijk gecombineerd met een hoger brandstofverbruik.
5
De foto toont een specifiek stuurwieldesign met greepdetectie; uitsluitend verkrijgbaar in combinatie met de adaptieve rijassistent, de adaptieve rijassistent met emergency assist of het rijbijstandspakket met MMI navigatie met MMI touch.