Audi A3 Sportback TFSI e
A3 Sportback TFSI e

Audi A3 Sportback TFSI e

De nieuwe
Audi A3 Sportback TFSI e

Gecombineerd brandstofverbruik*/¹: WLTP: Benzine-Diesel : 1,2–1,0 l/100km | Stroomverbruik: 15,3–14,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie*/¹: WLTP: 31–24 g/km (NEDC: )
Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.

Volledig elektrisch, hybride of met verbrandingsmotor: als een plug-inhybride die alle aandrijftypes combineert, levert de Audi A3 Sportback TFSI e² indrukwekkende prestaties. Ook het exterieur van de Audi A3 Sportback TFSI e² weerspiegelt zijn dynamiek, wendbaarheid en kracht. Zijn interieur paart design en functionaliteit aan bedieningsgemak en digitalisering.

De Audi A3 Sportback TFSI e² in cijfers

Elektrische actieradius

max. 67

km*

Acceleratie

7,6

s*

0 tot 100 km/u

Systeemvermogen

150

kW**

(204 pk)

*
Elektrische actieradius gecombineerd volgens WLTP, voor 16" tot 18" velgen.
**
Gecombineerd brandstofverbruik*/¹: WLTP: Benzine-Diesel : 1,2–1,0 l/100km | Stroomverbruik: 15,3–14,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie*/¹: WLTP: 31–24 g/km (NEDC: )
Side-front view Audi A3 Sportback TFSI e

Flexibel rijplezier: de technologie

Als plug-inhybride combineert de Audi A3 Sportback TFSI e² de voordelen van een verbrandingsmotor met die van een elektromotor. In combinatie met een lithium-ionbatterij verleent de elektromotor niet alleen sportieve ondersteuning aan de 1.4-liter TFSI-motor maar maakt hij ook indruk in volledig elektrische modus. De motor en de elektromotor ontwikkelen een gecumuleerd vermogen van maar liefst 150 kW (204 pk). Dat stelt de wagen in staat op te trekken van 0 tot 100 km/u in slechts 7,6 seconden. De ophanging van de Audi A3 Sportback TFSI e² is sportief en gebalanceerd, voor een bevredigend evenwicht tussen dynamiek en rijcomfort.

Afgestemd op de behoeften: de prestaties

De Audi A3 Sportback TFSI e² biedt het beste van twee werelden: in volledig elektrische modus maakt hij heel weinig geluid en stoot hij lokaal geen CO2 uit. Ondanks zijn geringe geluidsniveau zorgt de elektromotor voor een krachtige aandrijving. Dat komt omdat elektromotoren in staat zijn vanaf hun eerste omwenteling hun hoogste koppel te leveren. De verbrandingsmotor van zijn kant maakt lange trajecten mogelijk, zonder te hoeven stoppen en herladen. Volledig elektrisch, gedeeltelijk elektrisch of met verbrandingsmotor – de prestaties van de Audi A3 Sportback TFSI e² kunnen worden aangepast aan de behoeften van de bestuurder.

Side-rear view Audi A3 Sportback TFSI e
Front view Audi A3 Sportback TFSI e

Keuze van aandrijftype: vier rijmodi

Het aandrijfconcept werd zo ontworpen dat de meeste korte dagelijkse ritten in volledig elektrische modus kunnen plaatsvinden. In de Audi A3 Sportback TFSI e² wordt het gebruikte aandrijftype geregeld via vier verschillende aandrijfmodi: zuiver elektrisch rijden (EV), hoofdzakelijk gebruik van de verbrandingsmotor om de batterijlading te handhaven (hold) of te verhogen (charge) voor later elektrisch rijden, of de efficiënte interactie (hybride).

Digitaal en intuïtief: het display

Het volledig digitale instrumentenbord van de plug-inhybride – de Audi virtual cockpit – heeft een geïntegreerde stroommeter³. Die toont het totale vermogen van het systeem en de rijmodus, alsook de batterijlaadtoestand en de daaruit voortvloeiende resterende actieradius. Bovendien geeft de stroommeter aan of er al dan niet energie wordt gerecupereerd en naar de batterij wordt gevoed.

Thuis opladen

Thuis opladen

Het standaard compact e-tron-laadsysteem beheert het laadproces thuis. Het bestaat uit een bedieningseenheid met een voertuigverbindingssnoer en twee verschillende netaansluitsnoeren (met huishoudelijke en industriële stekkers).

Openbaar opladen

Openbaar opladen

Het voertuig wordt geleverd met een standaard Mode 3-laadkabel voor openbaar laden aan 11 kW. En de Audi e-tron Charging Service verschaft toegang tot meer dan 150.000 openbare laadpunten in heel Europa.

Dynamisch en opvallend: het exterieur

De Audi A3 Sportback TFSI e² neemt een compacte houding aan op de weg. Zijn brede zeshoekige Singleframe bepaalt het vooraanzicht. De V-vormige schouderlijn loopt van de koplampen tot de achterlichten en doet de wagen langer ogen. Zijn wielkasten zijn geaccentueerd en zijn schouders steken af. Audi noemt dit progressieve designkenmerk “quattro blisters”. Ook de sterk hellende C-stijlen verlenen dit vijfdeursmodel een fascinerende visuele impuls. De TFSI e-badge op het kofferdeksel geeft aan dat deze wagen tot de Audi plug-inhybridefamilie behoort.

Sportief en geraffineerd: het interieur

Het interieur³ van de Audi A3 Sportback TFSI e² wordt gekenmerkt door de black-panel-look van het instrumentenpaneel en de middenconsole. De breedte van de cockpit wordt beklemtoond door horizontale lijnen en oppervlakken met een helder design. De cockpit is volledig gefocust op de bestuurder. Zelfs de herontworpen bedieningseenheid van de klimaatregeling is lichtjes naar de bestuurder toe gedraaid. Het optionele contour- en sfeerverlichtingspakket, met een assortiment van 30 kleuren voor een sfeervoller interieur, versterkt het unieke karakter van de wagen.

Kijk nog eens goed naar de nieuwe Audi A3 Sportback TFSI e²

360 degree exterior view Audi A3 Sportback TFSI e
1
De CO₂-emissie en verbruikswaarden worden alleen ter indicatieve titel gegeven. Het is mogelijk dat de waarden die zijn opgegeven voor een specifieke configuratie van een voertuig verschillen van de waarden die worden weergegeven op het gelijkvormigheidsattest bij aflevering van het voertuig. Bovendien kan dit eventuele verschil de krachtens de toepasselijke wetgeving (sociaal, fiscaal, enz.) verschuldigde bedragen mogelijks beïnvloeden. Contacteer uw verdeler voor alle informatie over de fiscaliteit van uw voertuig.
2
Gecombineerd brandstofverbruik*/¹: WLTP: Benzine-Diesel : 1,2–1,0 l/100km | Stroomverbruik: 15,3–14,1 kWh/100 km (NEDC: ) | Gemiddelde CO2 emissie*/¹: WLTP: 31–24 g/km (NEDC: )
3
De foto toont een specifiek stuurwieldesign met greepdetectie; uitsluitend verkrijgbaar in combinatie met de adaptieve rijassistent, de adaptieve rijassistent met emergency assist of het rijbijstandspakket met MMI navigatie met MMI touch.